setiap cerita ada makna~~

Setiap cerita ade makna..hurmm..sblm tu,

Assalamualaikum..hello3x..ape kabar sume,hrp sume teman2,sahabat2 berada dlm keadaan baik sihat walafiat sumernye..moge urusan sahabat2 sume dpermudahkan-NYA.




cerita cerita cerita..hurmmm
 Sesungguhnye hidup adelah ibarat sebuah cerita,cerita di dalam cerita...cerita hidup yang pastinye menyimpan seribu makna,yang menjadi peringatan bukan hanya buat diri sendiri bahkan buat sahabat2 di sekeliling..cerita yang pasti dapat menyedarkan kite tentang erti sebuah kehidupan dan ujian2 di sekeliling kita..mungkin ada antara kalian hatta diri saya sendiri pernah mengeluh..kenapa cerita hidup kita begini dan begitu..namun tahukan anda bahawa sahabat2 kita di luar sana yang mempunyai cerita hidup yang mungkin kita sendiri tidak mampu mengharungi nyer..alhamdulillah,ucap syukur pada-NYA.



mampukah kita menerka ujian yang bakal kita tempuhi di setiap perjalanan hidup ni...


Alhamdulillah,saya rasa sangat2 beruntung dan bertuah di kelilingi sahabat2 yang sangat baik..kisah sahabat2 saya kira mampu menjadi peringatan buat diri ini untuk membaiki diri menjadi insan yang lebih baik..banyak pengalaman yang saya dapat..menjadi 'pakar hati' ececece..hehe..buat sahabat2 yang memerlukan pendapt dan pertolongan amat seronok..rasa sangat bahagia bila saya dapat menyelesaikan msalah diorg..actually,bila saya ditanya dan disoal begitu dan begini..saya rasa sangat bertuah kerana insyaAllah secara tidak langsung saya dapat mengambil iktibar dan pengajaran agar saya dapat membimbing diri saya sendiri..insyaAllah.

seringkali mendapat soalan2 yang berkait dengan hati...saya jawab seadanya,maklum la diri ini tidak begitu layak dan sempurna utk mnjawab nyer..namun bg saya tidak salah untuk mengeluarkan pndpt..sahabat sahabat saya adalah saudara saya..it such a good thing if we can help each other..am i right?..:-)..

hasil nukilan saya dibawah adalah antara jwapan2 saya pada mereka, di ubah ke dalam bentuk di bawah..:-)

di kala hatimu rasa tidak menentu,
basahkan lidahmu dengan zikrullah,
sesungguhnya Allah maha mengetahui,
akan ape yang tersirat di hati.

setiap hati yang diuji,
tanda sayang Allah pada hambanya,
alangkah ruginya akan hati yang tidak diuji,
tak dapat merasa indahnye kehidupan dunia.

semakin tinggi iman dihati,
semakin tinggi kite diuji,
kuatkan hati,kuatkan iman,
Allah tahu kita mampu menghadapi.

setiap ujian pasti ada hikmah,
yang berselirat di sebaliknye,
andai kita tahu apekah ia,
tidak mungkin kita mengeluh sebegini rupa.

 duhai sahabat, ujianmu mematangkan aku,
membimbing hatiku pada jalan-NYA,
mengingatkan aku akan ujian yang,
mungkin ku terima suatu hari nanti,
Allah tahu semuanya.


gambar2 selingan..-)












p/s: kehidupan penuh dengan seribu kenangan dan pengalaman..jadikan kehidupan anda dan sahabat2 sebagai sebuah pengalaman yang mampu mendidik dan menbimbing hati kita..take a look on every single thing that happen..apply to ur life then..:-)..peace..wassalam..

kepala sudah pening..jom tdo dlu..:-)











  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.